Vanliga frågor | Swegmark Of Sweden
  • 1-4 dagars leveranstid
  • Öppet köp 14 dagar

Vanliga frågor

 

Hur ändrar jag min beställning?

Om du vill ändra något i din beställning vänligen kontakta oss via support@swegmark eller 033-237630 så hjälper vi dig i den mån vi kan. Hör du av dig innan din order börjat plockas så gör vi allt vi kan för att hjälpa dig, observera att våra ordrar behandlas oftast direkt efter att du lagt din betällning och går ut till plockning, vilket gör att det inte alltid hinns med att göra en justering.


Hur sker leveransen?

Vi skickar som standard med PostNord Varubrev som är spårbart hela vägen till din brevlåda. Är paketet för stort levereras det till närmsta utlämningsställe. Försvinner brevet på vägen står Swegmark för detta. Om brevet är levererat i brevlådan så ersätter vi inte med nya varor. Har beställning skett med PostNord till ombud eller paketbox sker leveransen till det ombud/paketbox du valt och du kan enkelt följa din beställning via det kollinr du fått skickat till dig via mejl. Det går också bra att följa försändelsen via PostNords egen app.

Hur gör jag om mitt paket inte kommit fram?

Vid utleverans från oss erhåller du alltid ett sms där du kan följa ditt paket. Om du ändå har frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice via support@swegmark eller 033-237610 så hjälper vi dig spåra försändelsen.


Hur gör jag för att returnera?

Gör så här vid retur:
1. Fyll i returblanketten som finns med i din försändelse. Ange orsak till returen genom att bocka i det alternativ som passar bäst på retursedeln.

2. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade i påse eller kartong. Använd gärna originalemballaget.

3. Sätt på fraktsedeln (förbetald kundretur) utanpå emballaget, denna finns med i paketet. På fraktsedeln finns alla uppgifter som behövs för att returen ska komma rätt. Returfrakten är förbetald av oss, denna debiteras dig när justering av ditt köp sker. Returfrakten är på 49 kr. Självklart kan du även betala portot själv och skriva följande returadress på paketet:Underwear Sweden AB, Att: Retur Web, Box 281, 501 13 Borås


4. Använder du dig av den förbetalda fraktsedeln måste du lämna in returpaketet på ett service för ett PostNord ombud. Väljer du att betala portot direkt själv kan du lämna in paketet på valfritt ombud.

5. När vi mottagit returen och godkänt den rapporterar vi till Klarna som är vår betalpartner och de sköter återbetalningen/justeringen till dig.
Se mer info under rubriken "Återbetalning" nedan.


Du kan läsa mer om returer i våra köpvillkor.


Hur behandlar Swegmark/Underwear Sweden AB mina uppgifter?

Vid en beställning uppger du personuppgifter såsom namn, adress, personnummer, datum och telefonnummer.

Av dessa personuppgifter tar Underwear Sweden AB endast del utav namn, adress, datum och telefonnummer resterande hanterar enbart Klarna.
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
- Underwear Sweden AB lämnar inte ut personuppgifter till tredje part.
- Underwear Sweden AB behandlar alla personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen. 
- Genom att registrera dina uppgifter samtycker du till att Underwear Sweden AB sparar uppgifterna i våra kampanjregister.
- Underwear Sweden AB kommer använda uppgifterna för att förbättra vår service och tjänster.
- Underwear Sweden AB kommer att samköra registret mot andra register inom Underwear Sweden AB.

Om du inte längre vill vara kvar i registret ska du kontakta Kundtjänst.
I enlighet med GDPR har du rätt att kostnadsfritt en gång per år få ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos Underwear Sweden AB.
Begäran görs skriftligen till Underwear Sweden AB, Box 281, 501 13 Borås.
Om registrerade uppgifter är felaktiga har du rätt att få dessa rättade.


Vad kostar frakten?

Vi skickar alla våra standardleveranser med Postnord varubrev, som förnärvarande ligger på 49 kr. Mot extra kostnad av 79 kr kan man också välja leverans genom PostNord paket till valfritt utlämningsställe eller postbox.

Vilken storlek ska jag välja?

Ibland kan det vara svårt att veta exakt vilken storlek du ska beställa. Därför har vi tagit fram en gudie som hjälper dig att hitta rätt BH-storlek. Klicka här så kommer du direkt till guiden. Där hittar du också 'Problemlösaren' - enkla tips och trix för bättre komfort och passform.

Hur använder jag en rabattkod?

Om du har en rabattkod du vill nyttja så anger du koden i rutan för 'Rabattkod' i Kassan. När du aktiverar koden dras rabatten av automatiskt och du ser din totalsumma efter avdragen rabatt.

Vad är minsta ordervärde?

Minsta ordervärde är 100kr.