Så gör du en retur eller ett byte | Swegmark
  • 2-5 dagars leveranstid
  • Fri frakt över 599 kr
  • Säker betalning med Klarna

Retur & byten

 

Byten

För att göra ett byte måste ni returnera er vara och sedan göra en ny beställning.
Det gäller samma vilkor för byten som för retur och ångerrätt.


Retur, reklamation och ångerrätt

Gör så här vid retur:
1. Fyll i returblanketten som finns med i din försändelse. Ange orsak till returen genom att bocka i det alternativ som passar bäst på retursedeln.

2. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade i påse eller kartong. Använd gärna originalemballaget.

3. Sätt på fraktsedeln (förbetald kundretur) utanpå emballaget, denna finns med i paketet. På fraktsedeln finns alla uppgifter som behövs för att returen ska komma rätt. Returfrakten är förbetald, denna debiteras dig när justering av ditt köp sker. Självklart kan du även betala portot själv och skriva följande returadress på paketet:Underwear Sweden AB, Att: Retur Web, Box 281, 501 13 Borås


4. Använder du dig av den förbetalda fraktsedeln måste du lämna in returpaketet på ett service för ett PostNord ombud. Väljer du att betala portot direkt själv kan du lämna in paketet på valfritt ombud.

5. När vi mottagit returen och godkänt den rapporterar vi till Klarna som är vår betalpartner och de sköter återbetalningen/justeringen till dig.
Se mer info under rubriken "Återbetalning" nedan.


Det tar ca 5-10 dagar för en retur att komma fram till oss och hanteras. Så fort vi fått varan och ser att skicket är godkänt betalas dina pengar tillbaka.

Vi kan ej registrera byten, om du som kund vill byta en produkt eller lägga en ny order måste du själv lägga denna som en ny order via vår hemsida.

Har du lagt din order när det varit kampanj, kontakta oss så kan vi hjälpa dig vidare.


Följande krav gäller för varans kvalitet vid retur och byte


- Om den returnerade varan har använts, är smutsig eller skadad gör vi ett avdrag för värdeminskning.
- Etiketter, plomberingar och andra produktlappar måste sitta kvar på varan.
- Varans emballage måste vara oskadat. All form av emballage och tillbehör ska returneras tillsammans med varan.
- Vid ev. retur av baddräkter och bikinitrosor måste intimskyddet vara intakt för att returen ska godkännas.
- Retur av trosor godkänns ej då dessa räknas som intimprodukter och inte innehar något intimskydd. Varan skickas tillbaka till er och ni blir debiterade både returfrakt samt ny fraktavgift.
- Ingen del får saknas (bh-band eller liknande).

Vid retur betalar du själv frakten för ditt paket till oss.
Vid retur står du för transportrisken, d.v.s. du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av transportören (t.ex. Posten).
Om vi har skickat fel vara så står givetvis vi för alla omkostnader i samband med returen.
En vara kan returneras oavsett skick, dock så kan värdeminskning förekomma i följande fall:

- Om varan är skadad.
- Om varan har använts och inte är ren, fri från smink, hår, parfym eller andra lukter.
- Om det saknas etiketter, plomberingar eller andra produktlappar.
- Om varans emballage är skadat.
- Om inte all form av emballage och tillbehör returneras tillsammans med varan.
- Om någon del saknas (bh-band eller liknande).
- Brutna förpackningar med bodies, gördlar och trosor kan ej returneras på grund utav deras intima natur (100% värdeminskning).

När vi fått in och godkänt dessa skickas ett godkännande till Klarna för återbetalning.

Enligt svensk lag har du rätt att ångra ditt köp och returnera dina varor inom 30 dagar efter att du mottagit dina varor.
Mer information om detta finner ni under Köpvillkor.

Om vi har skickat fel vara så står givetvis vi för alla omkostnader i samband med returen.