Kundsupport med e-handelskompetens

Swegmark of Sweden                                                   
 

Kundsupport med e-handelskompetens (med erfarenhet av Navision)

Huvuduppgifter: Agera kund & säljsupport tillsammans med övriga inom kund säljteamet med fokus på hög service och försäljning. Personen skall arbeta självständigt med mål att uppnå hög kundnöjdhet. 

Tjänsten skall aktivt bidra till att vi utvecklar oss inom E-handel och då främst för B2B kunder, som komplement till ”traditionell” kundsupport, och arbetar därmed aktivt för att utveckla flöden och rutiner mot en mer modern digital B2B försäljning via e-handel. Vi bedömer arbetsfördelningen 50/50 mellan e-handels kundsupport & ”traditionell” kundsupport under 2019 för att på sikt utvecklas mer mot e-handels kundsupport.



Kundsupport för B2B/E-handel  

  • Kundsupport B2B samt B2C kunder via gemensam support.
  • Ansvara för uppdatering av kundregister samt prislistor mm i E-handelsplattformen för B2B.
  • Löpande följa upp externa e-handelskunder vad gäller produkter och texter på e-handlarnas hemsidor, marknadsaktiviteter och arbeta för ökad närvaro hos dessa kunder i samarbete med säljare.
  • Samarbeta med övriga inom e-handel gällande content marketing vid behov.
  • Delta i uppdatering av prislistor, bilder, texter och grafiskt material för våra B2B/E-handelskunder samt bevaka externa webbkunder att bilder från respektive varumärke används
  • Arbeta med Newsletter till våra B2B kunder i E-handelsplattformen.
  • Delta löpande med publicering i sociala media enligt ramverk
  • Deltar i arbetet att hålla bildbanken uppdaterad med relevant information för våra B2B kunder.

 

Traditionell kundsupport:

  • Medverka till att kundservice arbetar utifrån våra kunders krav och säljares behov av service.
  • Orderläggning i affärssystemet
  • Har internationell kundkontakt gällande alla kundfrågor och kundsupport, via mail, telefon samt sociala medier.
  • Sköter krediteringar.
  • Leveransbevaka mot kund
  • Efterfrågar förfallna fakturor hos kunden.
  • Efterlysa bortkommet gods
  • Löpande uppdatering gällande lagerstatus och säkerställa att kundorder blir fulla i leveransen.
  • Telefon/mail försäljning och kundsupport inkl orderregistrering
  • Behjälplig Reception/Växel via telefonslinga.
  • Reklamationshantering mot kunden.
  • Ansvara för uppdatering av kundregister samt prislistor i affärssystemet.
  • Sköta administration för kommissionslager.
  • Agerar back-up inom kundsupport tillsammans med övriga inom kundsupport teamet.
  • Sköter löpande försäljning samt utleveranser av reavaror till outlet butiker.
  • Skicka och fakturera prover samt ”special” till exportkunder.
  • Ansvarar för dokumentation kring exporthantering vid behov.
  • Löpande följa upp och administrera stor kunder.
  • Vara behjälplig på företag vid olika händelser såsom inventering, utförsäljning av prover m.m.
  • Vara behjälplig mot PR kontakter vid behov, med relevant information samt skicka prover etc.
  • I tjänsten kan även förekomma närvaro vid mässor, företagsmöten, säljmöten och alltid vara bidragande vid dessa på ett sätt som utvecklar företaget framåt.



Befogenheter

Tjänsten skall självständigt hantera kundorder samt all registrering av kundinformation och säkerställa kommunikation med aktuella kunder. Tjänsten skall aktivt arbeta för att våra B2B kunder arbetas in i B2B/E-handelsportal samt att vår kundservice för B2B/E-handelskunder utvecklas. Säljaren skall hållas uppdaterad löpande kring händelser med sina kunder.

Förbättringsuppdrag skall genomföras utifrån affärsmål tillsammans med övriga inom säljteamet.



Kompetenskrav för tjänsten:

  • Mycket god svenska och engelska är ett krav och Tyska är meriterande.
  • Hög IT kompetens inom E-handel.
  • Erfarenhet av orderläggning i ett affärssystem är meriterande.
  • God kunskap i Navision är meriterande.
  • Erfarenhet av att arbeta i en e-handelsmodul är ett krav.
  • Qlick-view
  • Klarna
  • God kunskap i EXCEL.
  • Office paketet.
  • Agda & Vision

Skicka din ansökan till: christina.holmqvist@swegmark.com 
Intervjuer sker löpande och anställning sker snarast. Märk rubriken i ditt mail med ”kundsuport med e-handelskompetens”.

Fri frakt
Över 599 kr



 

Leverans
1-3 dagars leveranstid

 

14 Dagar
Returrätt i 14 dagar

 
 

Säker betalning
Med Klarna Checkout