Köpvillkor | Swegmark.se
Vi levererar enbart till Sverige.

Vi levererar enbart till Sverige.

Köpvillkor


Här nedan finner du information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument när du handlar i vår webbutik.


Priser

Priserna inkluderar mervärdesskatt (f.n. 25 %). Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, pris fel, slutförsäljningar etc. Dessa meddelas vid beställning.

Minderåriga

Swegmark of Sweden AB får enligt lag inte expediera beställningar till personer under 18 år. Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa från oss.

Köp

Vi erbjuder i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout som uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. 
Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). 
Mer information om Klarna finns på www.klarna.se. För frågor angående din betalning ber vi dig vänligast att kontakta Klarna som sköter all vår fakturering, så får du snabbt hjälp. 
Klarna kan också skicka ut fakturan på nytt till dig, antingen via e-post eller via brev. 
Klarna Kundservice https://klarna.com/sv/kundservice telefon: 08 – 120 120 10

Sekretess

Vid en beställning uppger du personuppgifter såsom namn, adress, personnummer, datum och telefonnummer. 

Av dessa personuppgifter tar Swegmark endast del utav namn, adress, datum och telefonnummer resterande hanterar enbart Klarna. 
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Swegmark of Sweden AB lämnar inte ut personuppgifter till tredje part. 
Swegmark of Sweden AB behandlar alla personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen. 
Genom att registrera dina uppgifter samtycker du till att Swegmark sparar uppgifterna i våra kampanjregister. Swegmark kommer använda uppgifterna för att förbättra vår service och tjänster. 
Swegmark of Sweden AB kommer att samköra registret mot andra register inom Swegmark. 
Om du inte längre vill vara kvar i registret ska du kontakta Kundtjänst. 
I enlighet med Personuppgiftslagen har du rätt att kostnadsfritt en gång per år få ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos Swegmark of Sweden AB. 
Begäran görs skriftligen till Swegmark of Sweden AB, Box 281, 501 13 Borås. 
Om registrerade uppgifter är felaktiga har du rätt att få dessa rättade.

Frakt

Vi skickar alla våra leveranser med Posten varubrev. Fraktfritt gäller vid köp av varor över 599 kr, vid köp av varor under 599 kr tillkommer fraktavgift på 39 kr. 
Efter lagd beställning tar det 1-3 arbetsdagar för ert paket att levereras. Under perioden 30/12-5/1 har vi längre leveranstider än vanligt pga. inventeringa v vårt lager. Vid eventuella förseningar meddelas detta och köparen har då rätt att häva köpet. 

Leveranser

Alla våra leveranser sker med Posten varubrev och postpaket. Posten varubrev levereras hem till din brevlåda och Postpaket innebär att varorna levereras till Postens serviceställe. Du får ett sms så snart paketet lämnar vårt lager, levereras ditt paket som ett Postpaket skickas även information gällande utlämningsställe via sms. 
Samtliga varor som finns att beställa på Swegmark.se finns i lager och om beställningen är oss tillhanda före kl. 12.00 på en vardag skickas beställningen samma dag förutom på fredagar då gäller tiden 11.00. 
Varorna kommer till din brevlåda eller ditt närmsta utlämningsställe inom 1-3 arbetsdagar efter beställning. 
Skulle din order bli försenad, kontaktar vi dig och föreslår ett nytt leveransdatum. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webbshop påverkar order som redan lämnat vårt lager. Paketet ligger kvar ca 14 dagar från att det har kommit fram till ditt serviceställe. För närmare besked kontakta Posten.
Vi skickar paket enbart inom Sverige. 
För alla outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad (för närvarande 200 kr). 
Paketet ligger kvar ca 14 dagar från att det har kommit fram till ditt serviceställe. För närmare besked kontakta Posten. 
Vid frågor, vänligen kontakta vår Kundtjänst

Ångerrätt och Returer

Enligt svensk lag har du rätt att ångra ditt köp och returnera dina varor inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor.
Du har som kund rätt att utan kostnad öppna ev. förpackning för att kontrollera att varan fungerar, men inte i större omfattning än vad som är nödvändigt. 

Vi tar emot retur utav BH men underdelar såsom gördlar, trosor och även bodies har en sådan beskaffenhet att de inte kan återlämnas om de har provats.
I övrigt gäller följande: Vid retur betalar du själv frakten för ditt paket till oss. 
Vid retur står du för transportrisken, d.v.s. du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av transportören (t.ex. Posten). 
Om vi har skickat fel vara så står givetvis vi för alla omkostnader i samband med returen. 
Om returen godkänns återbetalas hela orderkostnaden inklusive frakt om det är hela beställningen som returneras, annars betalas enbart den enskilda varans pris tillbaka. 
Återbetalning sker via Klarna och inom högst 30 dagar från det att vi fått din retur. 

Villkor för retur och byte

För att retur eller byte ska godkännas måste det göras inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor.

En vara kan returneras oavsett skick men följande punkter bör beaktas:


Om ovanstående punkter ej är uppfyllda vid retur kan en eventuell värdeminskning ske.

Vid byte måste du returnera produkten du vill byta och lägga en ny order på den produkt du vill byta till. Så fort vi fått returen och ser att skicket är godkänt betalas dina pengar tillbaka via Klarna.

 

Instruktioner vid retur och byte

För att göra en retur fyller ni i returlappen ni fick med ert paket. Därefter skickar ni in era varor ni vill returnera till den adress som står på er returlapp. 
När vi fått in och godkänt dessa skickas ett godkännande till Klarna för återbetalning.

Vid frågor, vänligen kontakta Kundtjänst.

Reklamation

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäckts. Det är bra om ni kontaktar oss före reklamation för en snabbare hantering av ärendet. Uppge ditt namn och ordernummer samt vilken vara det gäller. Ersättningsleveransen sker helt utan kostnad för dig. Dina fraktkostnader ersätts vid reklamation/fel leverans. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. 
För att göra en retur loggar ni in på er profil och väljer Din Sida och sedan fliken Retur och väljer reklamation som orsak. 
Därefter skickar ni in era varor ni vill returnera. När vi fått in och godkänt dessa skickas ett godkännande till Klarna för återbetalning. 

Force Majeure

Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighets åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.








Fri frakt
Över 599 kr



 

Leverans
1-3 dagars leveranstid

 

14 Dagar
Returrätt i 14 dagar

 
 

Säker betalning
Med Klarna Checkout