Administratör inom löner, HR & ISO9001
  • 1-3 dagars leverans
  • Fri frakt över 599 kr
  • Säker betalning med Klarna

Administratör inom löner, HR och ISO9001

                           


Om oss

Abecita, Swegmark Of Sweden och Salming Underwear är varumärken som ingår i Underwear Sweden AB. Vi är ett familjeägt företag i 3:e generationen med kontor i Borås. Vi har arbetat med underkläder sedan 1937 och våra produkter står för hög komfort och passform. Vi har Europa som försäljningsmarknad med fokus på Norden och Tyskland. Vi säljer både via återförsäljare och egen e-handel. Vi är i tillväxtfas inom egen e-handel och har stort fokus på miljö och kvalitetsfrågor. Vi är kvalitet- & miljöcertifierade och arbetar enligt ISO9001 och ISO14001. Produktionen sker i systerbolag i Lettland.


Arbetsbeskrivning

I din roll kommer du att ansvara för:


Administration inom löner och HR:

• Att löner bearbetas i lönesystemet samt utbetalas på rätt tid.

• Att vara ett stöd inom HR för VD samt anställda med personalansvar och dess administration ex tjänstebeskrivningar, protokoll vid förhandlingar, interna möten, policys, försäkringskassan etc.

• Delta och vara en administrativ resurs för VD i vårt arbetsmiljöarbete och dess möten med tillhörande handlingsplan.

• Ansvara för uppdatering av personalhandboken.


Administration inom ISO9001:

• Att processkartor och rutinbeskrivningar utvecklas och ständigt uppdateras i takt med organisationens utveckling.

• Att dokumentationen för ISO9001 är strukturerad och lever upp till standardens krav.

• Stödja VD i administration gällande egenkontroll av verksamheten utifrån lagar och förordningar enligt aktuell laglista.

• Utbilda personal i kvalitets- och miljöledningssystemet tillsammans med VD och hållbarhetsansvarig.

• Initiera själv och/eller lyssnar in processägares behov av utveckling av processer.

• Deltar med VD i arbetet med årsagendan och dess innehåll och ansvarar för att administrativt möta standardens krav.

• Delta och administrera vid årlig intern samt extern revision.

• Sätta sig in i hur organisationen och dess flöden fungerar för att få förståelse för våra processer.


Kvalifikationer


Kunskapskrav:

• Kunskap och erfarenhet av löneadministration är ett krav

• Tidigare erfarenhet och kunskap inom lönesystem Agda PS & Agda Entré är meriterande

• Grundläggande kunskap och erfarenhet inom HR

• Grundläggande kunskaper inom ISO 9001 är meriterande

• Grundläggande utbildning inom miljö och hållbarhetsarbete är meriterande

• Kunskap inom Vizio (el annat IT system) för processbeskrivningar är meriterande

• Wordpress, enligt dagens ledningssystem är meriterande

• Windows operativsystem.

• EXCEL


Vem är du?

Du har en administrativ profil med intresse och fallenhet för administrativt arbete. Som person är du är driven, noggrann, strukturerad och förbättringsorienterad. Du trivs med att ta eget ansvar och ha många bollar i luften. Du jobbar självständigt men är även en god lagspelare. Du har ett lösningsorienterat sätt att ta dig an utmaningar och det är naturligt för dig att ifrågasätta och utveckla processer.


Vad kan vi erbjuda?

Vi kan erbjuda dig en tjänst med fokus på administration, varierande arbetsuppgifter med gott om möjligheter att ta eget ansvar och med mycket kontakter med personal inom alla delar av företaget. Då detta är en ny tjänst kan du själv påverka utformning av arbetsrutiner och processer i stor utsträckning.


Villkor

Tillsvidareanställning med inledande provanställning, tillträde enligt överenskommelse
Omfattning: 60-70%
Placeringsort: Borås

Organisatorisk tillhörighet / Närmsta chef: Ekonomiavdelningen / Ekonomichef
 

Ansökan skickas till: anna.ekdahl@swegmark.com 
Sista ansökningsdag: 15 november 2020 (intervjuer sker dock löpande)

Tillträdesdatum: 2021-01-02 eller enligt överenskommelse